Mali Müşavirlere Hava Alma Fırsatı...


Bugün 2 Mart 2013… Günlerden Cumartesi. İstanbul iki gündür yazdan kalma günleri yaşıyor. Yarına Allah kerim… Böyle başladım diye günlük yazıyor algılamayın beni. Günlük yazmak da iyi bir şey ama benim konum başka…

Üyesi olduğum muhasebeci mali müşavirler odası uzun yıllardır Mali Çözüm ve altı yıldır da yaşam isimli bir dergi çıkarıyor. Ben daha önce de yazdığım için içim rahat. Mali Çözüm neyse de bu Yaşam Dergisi niye çıkar bir türlü çözemedim. Herhalde birileri ya gazetecilik dürtülerini rahatlatıyor ya da bize yeni bir yaşam tarzı sunmaya çalışıyor. Elbette insanların basın yayın yoluyla bir şeyi empoze etmeye çalışmaları doğal. Doğal olmayan başkalarının parasıyla bu hovardalığı yapması. Bir gazete veya dergi parasını verilerek çıkarılıp, serbest piyasa düzeninde talep görürse, satın alınırsa ancak devam eder. Yoksa bedavaya dağıtılan bir dergi ancak reklam alırsa ve bu yolla kar edilirse devam edebilir. Ne satılır ne de reklam alamazsa bir süre sonra çıkaranın zarar hanesi epeyce kabarır ve bir daha mı tövbe diyerek kendine başka iş alanları arar. Ama bizimkinin öyle bir derdi yok, piyasaya çıkmasına, reklam aramasına gerek yok. 30.000 kişilik üye portföyü zaten hazır müşteri. Onlara yeni/yepyeni bir hayat tarzı her ay olmasa da 6 aylık bir gecikmeyle de olsa arz edilebilir, kim itiraz eder ki!...

Bütün bunları niye mi yazıyorum; İSMMMO Yaşam Dergisinin Eylül-Ekim 2012 sayısı bugün geldi. Taze taptaze olması gereken dergiyi biraz bayatlamış olarak masamın üzerine bırakılmış olarak buldum. “Yaşama sımsıkı sarılın” ana temasıyla çıkan dergi, benim yaşama sarılma arzumu değil, eleştiri arzumu artırdı sadece. Harala gürele 40. sayısı çıkan derginin Kasım-Aralık, Ocak-Şubat sayıları da hazırlanıyor olmalı. Önümüz seçim olduğundan bundan sonra her ay bir dergi beklemek hakkımız olmalı, herhalde…

30+31 gün çeken iki ayın sonunda 62. gün olarak basılan dergi, odamızdan haberlerle başlıyor. Eğitim, sağlık, dostlarımız, lezzet, moda, evim evim, gezi dünya, gezi Türkiye, kültür sanat, sinema dvd, kitap, tekno yaşam ve mizah gibi başlıklar altında çok çeşitli konulara değinen dergi her gün iş yükü altında boğulan meslektaşlarımıza hava alma(!) fırsatı sağlamış oluyor.

Mali Çözüm için ise bir şey söylemeye gerek yok. Herhalde bazı yazılar beklendiğinden, bugünlere kalmış olmalı. Hergün bir veya birkaç mevzuatın değiştiği günümüzde altı aylık gecikmeyle çıkan bir dergi, piyasada satılamaz; ancak dağıtılır. Onlar da öyle yapıyor, zaten…

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bizim Köy

Mahalli İdareler Secimi ve Ortaya Çıkan Haksızlıklar

Giresun Dernekçiliğinin Serencamı…