Bu Anlayıştır Bizi Geri Bırakan!

Bayram sonrası iş başı yaptığımızda sosyal medyada paylaşılan bir haber dikkatimi çekti. Mayıs ortalarında seçim yapılan bir mali müşavirler odasında seçimler sonrasında oluşan yönetim kurulu, görev dağılımını yeni yapmış. Seçimlere katılan dört grup 5 kişilik yönetim kurulunu oluşturmuş. Anlaşıldığı kadarıyla bir gruptan iki, diğer üç gruptan birer üye yönetime seçilmiş. Grupların yapamadığı koalisyonu üyeler yapmış; her gruba birer üye vererek “hadi bizi yönetin” demişler.
Söyleyeceklerim tamamen benim görüşüm; kimseyi bağlamaz ama bu nispi temsil denilen şeyi üyeler anlamış ama seçilenler bir türlü anlamamış. İki ay boyunca odayı nasıl yöneteceği hakkında anlaşamayan insanlar acayip bir tarz üzerinde anlaşıvermişler. Kanunun istediği ve tadat ederek saydığı görevleri üç kişi üzerinde toplayarak diğer iki kişiyi dışarıda bırakmayı başarmışlar. Oysa üyelerin oy vererek kendilerine verdiği yetkiyi haksızca kullanarak diğer kişileri yönetim dışında tutmanın hem demokratik hem de hukuki hiçbir dayanağı yok. Haberi yapan da ya anlamadığından ya da demokrasiden hiç nasibi olmadığından “seçimlerde en yüksek oyu alan iki grubun birleşmesi neticesinde görevlendirme yapılması oda üyelerince de memnuniyetle karşılanmıştır” demiş. Oysa zaten seçilen beş kişi tadat edilen görev de dört kişilik.



3568 sayılı meslek yasamızın 21. Maddesi “Oda Yönetim Kurulunun Teşekkülü” başlığını taşıyor. “Madde 21 – Yönetim Kurulu, Genel Kurulca kendi üyeleri arasından üç yıl için seçilen, üye sayısı binin altında olan odalarda beş asıl ve beş yedek, üye sayısı bin ilâ beşbin arasında olan odalarda yedi asıl ve yedi yedek, üye sayısı beşbini aşan odalarda ise dokuz asıl ve dokuz yedek üyeden oluşur.  Yönetim Kurulu kendi üyeleri arasında gizli oyla bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir muhasip ile oda sekreterini seçer. Odanın hukuki temsilcisi Yönetim Kurulu Başkanıdır” diyor.

Tadat edilen bu maddelerde tanımlanan görevler için mutlaka birer kişi görevlendirilmelidir. Yoksa kanun dolanılmış olur. Ben seçildim ben yönetirim demek tam anlamıyla kanuna ve onun ruhuna muhalif bir harekettir. Görev alan yöneticileri diğer seçilen meslektaşlarına ve onlara oy veren arkadaşlarına hakarete edercesine “seçilseniz bile odayı size yönettirmeyiz” anlayışında direterek antidemokratik bir anlayış sergilemişlerdir.

Seçilen ve kendilerine görev verilmeyen diğer meslektaşların derhal hem kendileri için hem de kendilerine oy veren üyeleri için yönetim kurulu kararına karşı yargı yoluna başvurmaları gerekmektedir. Yoksa altı yıllık süreçte hiç de iyi uygulama örnekleri verilmeyen nispi temsil sistemine kötü bir örnek daha eklenmiş olacaktır.

Yazık, küçük bir odayı bile yönetme konusunda gösterdiğimiz acziyet koskoca bir ülkeyi yönetme konusunda göstereceğimiz acziyetin en önemli bir göstergesidir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bizim Köy

Mahalli İdareler Secimi ve Ortaya Çıkan Haksızlıklar

Giresun Dernekçiliğinin Serencamı…