Neden Olmasın…

Günümüz internet teknolojisi ilerledikçe her gün değişik konularda yüzlerce mail bombardımanına tutuluyor, insan. Bedava olmasından da yararlanılarak insanlar önüne gelen topa bir tekme vurur gibi gelen mailleri adres defterlerinde bulunan insanlara pass ediveriyorlar. Bu pası verirken azıcık sağa sola bakma gereği bile duymuyorlar. Komşunun camı çerçevesi kırılır mı diye bir bakılmalı oysa. Mail altında onlarca kanaldan dolaşa dolaşa geldiği belli olan bu mailler ya göndermesek çarpılacağımızı ya da gönderirsek abat olacağımızı gösteren ibarelere yer veriyorlar.

Geçen senelerde hemşerim Ordu Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Turan Karadeniz’in ünlü bir ürün ile ilgili bir mail yüzünden hayatı alt üst olmuştu. İnternette yayılarak büyüyen bir ahtapot gibi yazdı dediği bir yazı milyonlarca kullanıcıya ulaşmıştı. Hem ziraatçı hem de profesör olunca insanlar bu maili doğru sanarak, ilgili firmanın ürünlerini aylarca boykot etmişlerdi. Geçenlerde aynı şey ünlü bir markanın daha başına gelmiş ve Leyla Zana’nın o firmayı satın aldığı söylenerek piyasası bozulmaya çalışılmıştı. Oysa aynı mail birkaç yıl önce de bütün mail gruplarını dolaşmıştı. Firma belki de milyonlarca liralık bir tanıtım atağına geçerek Zanalarla bir ilgisi olmadığını açıklamaya çalıştı. Ne derece başarılı oldu bilemiyorum. Bir başkası ise insanın acıma duygusunu istismar ederek işitme problemi olan ancak sosyal güvencesi olmayan çocukları kendine hedef seçerek onlara yardımcı olacaklarını yıllardır mail ortamında söyleyip duruyordu. Bunun da inandırıcılık sınırı rektör asistanı ve fakülte yayın koordinatörü olarak sağlanmıştı. Bu maiilerdeki ortak şey ise verilen bu numaraların kullanımda olmadığıydı. Herhalde bu telefon sahipleri gelen telefonlardan bıkmış ve telefon numaralarını değiştirmek zorunda kalmışlardı. Ama olsun ne fark eder ki? Neden olmasın deyip mail zinciri uzayıp gidiyordu.

Dün mail kutuma düşen “neden olmasın” başlıklı mail de öyle. Zaman zaman Microsoft’un kampanyalarından bahseden mailler gelir mail kutularına. Ama bu bir başka; üşenmedim saydım bunu bana gönderen arkadaşımdan önce tam 73 kişi bunu bir başka kişiye göndermiş. Ben de gönderseydim 75. kişi olacaktım ve söylendiğine göre Microsoft’tan en az 170 Euro alacaktım. Çünkü mailin ilk zinciri 245 Euro başlıyor ve her kişi puanı bir azaltıyor. Ancak sizin gönderdiğiniz kişiler de bir başkasına gönderdikçe sizi saadet zinciri benzeri bir akıbet bekliyor. Mailden anlaşıldığına göre bir kişi tam tamına 24800 Euro almıştı. Patricia teyze ise herhalde yaşlı olduğundan 4324,44 Euroda kalmıştı.

Gelen mailde “bunu kandırmaca gibi düşündüm, fakat bu maili aldıktan ve ilettikten iki hafta sonra Microsoft benden posta adresimi istedi ve 24800 Euro`nun üzerinde bir çek aldım. Bu test bitmeden önce cevap vermelisiniz. Sizden biri bu imkâna sahipse bunu değerlendirsin. Bill Gates için bunlar bir reklam kampanyasının masrafları. Lütfen bu maili mümkün olduğu kadar çok insana iletin. En azından 10000 Euro almanız gerekir. Bize de bir faydası olmasaydı bu mailin iletilmesine katkıda bulunmazdık” diyor. İnandırıcı olsun diye de biri matematik biri de beden eğitimi olmak üzere iki öğretmenin mail adresleri ile cep telefonları yazılmış.

Maili gönderen arkadaşım “neden olmasın” diyerek maili bana da paslamış ama ömrü boyunca hiçbir pası gol yapamamış biri olarak topu yine taca attım, işte. Hadi hayırlısı bu da bizim şansımız…

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bizim Köy

Mahalli İdareler Secimi ve Ortaya Çıkan Haksızlıklar

Giresun Dernekçiliğinin Serencamı…