Giresun Günlerine Koşar Adım…


Giresun Günleri’ne sayılı günler kaldı. Giresun Federasyonu Başkanı Hasan Turan ve ekibi İstanbul’un altını üstüne getirerek, gecesini gündüzüne katarak çalışmaya devam ediyor. Bu arada annesi hasta olduğu için Giresun ve Samsun arasında epey mesafe kat etti. Allah Melihat Anneye şifa versin; çocuklarına da sabır. Bütün bunlar yetmiyormuş gibi Rize, Çanakkale, Nevşehir ve Bingöl’de Yedi Renk Tek Yürek buluşmalarına katıldı. Gaziosmanpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Arif Parlakkılıç bunu duyunca “Ya kardeşim sizin işinizle kim ilgileniyor! Sizin işiniz yok mu!” diyerek hayretini gizleyemedi.

Altı yıldır aralıksız sürdürülen Giresun Günleri dışardan bakanlara elbette parmak ısırtıyor. Yapılan organizasyonu hep beraber gözlüyoruz. Hep beraber katılıp yapılan işten kendimize birer pay çıkarıyoruz. 500-600 bin Giresunlunun ve dostlarının her yıl özlemle beklediği, ne zaman yapılacak dendiği bir hale dönüştü, Giresun Günleri. Gerçekten de yıllardır arkadaşım olan Doktor Raci Ayçiçek Feshane’den aldığı fındığın ve  42 numara çayın tadını anlatır durur. Ziyaret ettiğimiz Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Dr. Erhan Erol da 42 numara çayla Antalya’da tanıştığını söyleyince şaşırmadım desem yalan olur. Orada içtiği çayın ne çayı olduğunu sorduğunda ikramı yapan hemşerimiz “Bu 42 numara çaydır; Tirebolu’da üretilir” deyince bir daha bırakamamış çayımızı. Ne diyeyim bir Tirebolulu olarak gurur duymadım desem yalan olur.

Dışı seni yakar içi beni derler ya işte öyle bir şey yapılanlar. Biz Giresunlular neden böyleyiz bilmem. Böyle bir organizasyon para verilse yapılabilecek iş değil. Ama Giresun Üniversitesi rektörlük işinde gördüğümüz gibi birbirimize çelme taka taka geldik bu günlere. 6-7 aday arasından Azerbaycan asıllı birine verdik rektörlüğü. Ben kötüdür, yanlıştır demiyorum. Ama kendi aramızda alıp veremediğimiz nedir, Allah aşkına? Hepsi pırlanta gibi Giresun evladı, Prof. Dr. Halil İbrahim Bahar, Prof. Dr. Mustafa Türkmen, Prof. Dr. Ayhan Bölük ve Prof. Dr. Yılmaz Can’ın neyi eksikti, Aygün Hanımdan. Hep demiyor muyuz Trabzonlular ve Ordulular illerine sahip çıkıyorlar, diye.Sen kendi evladına sahip çıkmazsan kim sahip çıkar sana!

Geçenlerde başlayan ve hala devam eden 4. Osman Ağa Futbol Turnasının açılışa katıldım. Ne yalan söyleyeyim üzüldüm. İstanbul’da 600-700 bin Giresunlunun olduğunu söyleyip avunuyoruz. Giresun nüfusu Gaziosmanpaşa’da azımsanmayacak ölçüde fazla. Fazla ne kelime Giresun, Kastamonu ve Siirt nüfusu birincilik için yarışıyor. Ama ne belediye başkanı ne de kaymakam katılmadı açılışa. İstanbul’da bulunan üç ilçe belediye başkanımızdan bir tek Bağcılar Belediye Başkanı telgraf çekmişti, turnuvaya. Zeytinburnu ve Sarıyer’den ise haber yok. Doğankent Belediye Başkanı Nazmiye Kabadayı ben ayrıldıktan sonra gelmiş, sağ olsun. Bu turnuvanın cemaziyülevvelini bilenlerin içi burkulup duruyordur, herhalde.

Not: Geçen yazıda Eynesil Dernekler Federasyonunun resmiyet kazanıp kazanmadığını bilmediğimizi söylemiştik. Federasyon Başkanı Mehmet Halil Hayta resmen kurulduklarını belirterek düzeltme talep ettiler. Düzeltiyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bizim Köy

Mahalli İdareler Secimi ve Ortaya Çıkan Haksızlıklar

Giresun Dernekçiliğinin Serencamı…